tisdag 16 mars 2010

ljus i tunneln & humor

Ett liiiitet ljustecken kom idag, nu får man hoppashoppashoppas att dom håller vad dom lovar med leverens av skivorna.
Ska ha dom hemma på hallgolvet den 24:mars, det är tydligen en god marginal..., skitsamma om det kostar några kronor extra, bara dom plingar på min dörr så jag kan få skriva på fraktsedeln & hålla den faktiska skivan i handen INNAN avfärd mot europa dagen efter.

Annars hade jag ett väldans intressant rep med mina andra fantastiska medmusikanter, Tobbe & Matte.
Jösses!!!, jag är fortfarande helt stum.
Vi skulle testa en sångare till vår lilla ej namngivna gubbrocks ensemble, killen i fråga hade fått två egna låtar & en cover & repa in.
Men hade han gjort sin hemläxa då...NOT SO MUCH!.
Det slutade med att vi frågade om han kunde nåt som vi kunde haka på.
Han häver ur sej "it´s my life" av den hemska orkestern Bon Jovi iom att han hade tydlige trubaderat ganska mycket oxå. Nu är ju Matte en levande jukebox så han hade ett hum om hur den gick, tror nog inte att B.J. någonsin rockat så mycket...
Jag vågade inte titta på andra för att risken & brista ut i ett hysteriskt asgarv var väldigt övervägande om man säger så.
Nåja, vi gjorde lidandet kort & sa tack men nej tack och han lämnade lokalen & efter vi var säkra på att han var ute ur huset kom de där skratten, elakt JA!!!!! men vad hade han väntat sej, jag citerar en vän här som slog huvudet på spiken "vafaen! De är väl ingen jävla afterski & testa med er!"

Ville bara delge denna fina anekdot.
Nu suktar jag efter den 24 mars.
Hejhej


Inga kommentarer: